marți, 16 august 2011

Vanzarile de telefoane au revenit pe plus, datorita smartphone-urilor


smartphone.jpg
Piata de telefoane din Romania a trecut de la un trend negativ la unul pozitiv, crescand cu 7,8% in valoare in al doilea trimestru din 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut, datorita smartphone-urilor, arata un studiu GfK.

Piata de bunuri de folosinta indelungata a crescut cu 12,4% in al doilea trimestru si cu 11,6% in primul semestru din 2011, comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit unui studiu GfK.

Piata bunurilor de folosinta indelungata a fost de 306 milioane de euro in al doilea trimestru si 613 milioane pentru primele sase luni ale anului in curs.

Cea mai mare crestere a inregistrat-o sectorul IT, cu 27,5%, iar electrocasnicele mici si sectorul foto au avut de asemenea cresteri de doua cifre, respectiv 17,8% si 17,7%. Cel de-al doilea trimestru al anului a adus o crestere pe piata electrocasnicelor mici de 17,8%, cu 4 milioane de euro mai mult decat acelasi trimestru al anului trecut, potrivit raportului Gfk Temax.

Piata produselor foto a inregistrat o crestere a vanzarilor de 17,7% comparativ cu acelasi trimestru al anului precedent. Vanzarile de camere foto digitale si rame foto digitale au ajuns la 11 milioane de euro in al doilea trimestru din 2011, camerele cu lentile interschimbabile fiind cel mai bine cotate.

La polul opus s-au aflat sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum si electrocasnicele mari, care au crescut intr-un ritm mai lent, de sub 10%. Piata de telefoane din Romania a trecut de la un trend negativ la unul pozitiv, crescand cu 7,8% in valoare in al doilea trimestru din 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut, datorita smartphone-urilor.

Pe de alta parte, telefoanele mobile au inca o cota importanta in comparatie cu smartphone-urile, mai ales cand vine vorba de volume, datorita pretului mediu care este de patru ori mai mare pentru cel din urma.

Totodata, inregistrand o valoare de 7 milioane de euro in al doilea trimestru al anului 2011, piata de imprimante si multifunctionale reuseste sa atinga o valoare similara cu cea din aceeasi perioada a anul trecut, in scadere cu doar 3,6%. Piata echipamentelor de birou este singura ramasa in zona rosie, dar scaderea s-a diminuat la 3,6% in timp ce sectorul de PC desktop-uri, monitoare si periferice a crescut cu 27,5% fata de acelasi trimestru al lui 2010.

Deasemena, piata electronicelor de larg consum din Romania s-a bucurat de un al doilea trimestru consecutiv ascendent, crescand cu 5,7%, pana la aproximativ 58 milioane de euro. Insa dinamica de crestere a fost mai slaba in acest trimestru, astfel incat al doilea trimestru din 2011 a fost cu 7 milioane de euro sub primul.

Cel de-al doilea trimestru al lui 2011 a adus pentru piata electrocasnicelor mari cresteri cu 5%, pana la 75 milioane euro. Acest lucru nu a adus totusi vanzari mai mari pe piata de frigidere, vanzarile din al doilea trimestru al 2011 au fost de fapt ceva mai slabe ca cele din perioada similara a anului trecut. Acest lucru s-a datorat in mare parte faptului ca cel de-al doilea trimestru al anului trecut a fost sustinut semnificativ de campaniile de buy-back care au incetat incepand cu trimestrul al doilea din 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu